آشنایی با مدیریت امور دانشجویی:
نظارت مستمر بر اقدامات واحدهاي امور دانشجويي، هماهنگي بين فعاليت هاي آنها، تقسيم كار، تفهيم و تبيين برنامه ها و حصول اطمينان بر حسن اجراي كارهاي محوله در واحدهاي تابعه.
1. نظارت بر کلیه فعالیت ها و اقدامات واحدهای مختلف امور دانشجویی، هماهنگی بین آنها، تقسیم کار، تفهیم و تبیین برنامه ها و نیز حصول اطمینان بر حسن اجرای کارهای محوله در واحدهای تابعه
۲. رسیدگی به مشکلات دانشجویان در حیطه مسائل دانشجویی و ارجاع آن به مقامات ذیصلاح و در صورت لزوم تشکیل جلسه با دانشجویان و سایر دست اندرکان در جهت حل و فصل آنها
۳. همکاری و ارتباط مستمر با صندوق رفاه دانشجویان کشور و نیز سازمان امور دانشجویان وزارت متبوع در جهت اجرای دستورالعملها و نیز پیگیری مسائل رفاهی دانشجویان
4. پیگیری، نظارت و ارزیابی کلیه مسائل رفاهی دانشجویان
5. برگزاری انتخابات شوراهای صنفی دانشجویان و همکاری با این شورا در راستای حل مشکلات و پیگیری امور رفاهی دانشجویان
6. نظارت بر کلیه فعالیت های اداره تغذیه دانشگاه ( امور رستوران ها ی آزاد دانشجویی و غذاخوری ها ، برنامه غذایی دانشگاه ، امور پیمانکاران، ....)
7. پیگیری و نظارت بر کلیه فعالیت های اداره امور خوابگاهها (فرآیند سکونت دانشجویان، تجهیزات و تأسیسات خوابگاهی، بهداشت خوابگاه ها ، کارکنان خوابگاهها، تعمیرات خوابگاه ها و...)
8. نظارت بر کلیه فعالیت های اداره رفاه دانشجویی دانشگاه ( پیگیری امور وام ، امور مربوط به بیمه درمانی و حوادث دانشجویان، انجام امور مربوط به تسویه حساب دانشجویان هنگام فراغت از تحصیل و...)
9. انجام سایر امور محوله ازسوی معاون دانشجویی و فرهنگی، رییس دانشگاه و وزارت متبوع
امور تغذیه دانشجویی :
- انجام امور محوله از طرف مدیریت امور دانشجویی
- پيگيري مسائل و مشکلات امور مربوط به امور تغذيه تا حصول نتيجه مثبت
- تهیه و تنظیم برنامه غذایی و استفاده از برنامه غذایی سایر دانشگاهها در راستای افزایش میزان رضایتمندی
- درج برنامه غذایی هفتگی در سامانه تغذیه دانشگاه
- پیگیری تعمیرات و خرید تجهیزات مورد نیاز امور تغذیه
- بعنوان نماينده امور دانشجويي، نظارت مستقيم و دقیق بر عملکرد پيمانکار طبخ و توزيع غذا
- اعلام گزارش در صورت تخلف و قصور توسط پیمانکار در انجام امور محوله
- تهیه و تنظیم صورت وضعيت ماهانه پيمانکار
- نظارت بر طبخ غذا
- نظارت بر عملکرد پیمانکار تغذیه در حین کار و نظارت بر حسن اجرای مفاد قرارداد
- نظارت بر ارسال به موقع غذا به سلف ها و خوابگاهها
- چاپ و ارسال لیست خوابگاهها ( رزرو شام و صبحانه)
- تهیه آمار پخت غذا و ارائه به پیمانکار
- نظارت بر نحوه توزیع غذا به دانشجویان، کارکنان و اساتید
- تهيه آناليزمواد غذايي مورد نيازبراي هريک ازغذاها
- بازدید روزانه از آشپزخانه، سلف ها و بوفه ها
- راهنمايي دانشجويان از نظر فرآيند رزرو غذا از طريق سيستم اتوماسيون
- رفع مشکلات سيستم اتوماسيون به طور مستقيم يا غيرمستقيم با هماهنگي واحد فناوری دانشگاه
- ارائه گزارش عملکرد نيازها به مدیر امور دانشجویان
- رسيدگي به انتقادات و پيشنهادات دانشجويان در مورد تغذيه و اعلام به مدیر امور دانشجویی و پيمانکار
- پاسخگويي به در خواست هاي دانشجويان در خصوص تغذیه
- تسويه حساب امور تغذيه دانشجويان
سلف های غذا خوری:
در حال حاضر دانشگاه هنر اسلامی تبریز دارای چهار رستوران فعال می باشد.
- رستوان دانشکده هنرهای کاربردی با گنجایش 360 نفر دارای سالن بزرگ در دو طبقه بصورت مجزا برای خواهران و برادران روزانه بطور میانگین به 600 نفر از دانشجویان ارایه خدمات می نماید.
- رستوران دانشکده معماری و شهر سازی باگنجایش 120 نفر دارای دو سالن غذا خوری بصورت مجزا برای خواهران و برادران که روزانه به بیش از 200 نفر از دانشجویان ،کارکنان و اعضاء هئت علمی ارایه خدمات می نماید.
- رستوران اساتید و کارکنان دانشکده هنرهای کاربردی با گنجایش 80 نفر که روزانه به 100 نفر از اساتید و کارکنان ارایه خدمات می نماید.
- رستوران آموزشکده فرش هریس واقع در محل آموزشکده فرش هریس که روزانه به 30 نفر از دانشجویان ،کارکنان و اعضاء هئت علمی ارایه خدمات می نماید.
بوفه های دانشجویی:
- بوفه پردیس مرکزی دانشگاه: در محل پردیس مرکزی با ظرفیت 40 نفرتوسط بخش خصوصی همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 45/18 عصر بصورت یکسره ارایه خدمات می نماید که درآن انواع تنقـلات و نوشیدنی های گرم(چای و نسکافه) سرد( نوشابه و دلستر) و ساندویچ سرد و صبحانه با قیمتهای دانشجویی به فروش می رسد
- بوفه دانشکده معماری و شهرسازی : در محل دانشکده معماری و شهرسازی با ظرفیت 30 نفر توسط بخش خصوصی همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 45/18 عصر بصورت یکسره ارایه خدمات می نماید که درآن انواع تنقـلات و نوشیدنی های گرم(چای و نسکافه) سرد( نوشابه و دلستر) و ساندویچ سرد و صبحانه با قیمتهای دانشجویی به فروش می رسد.
امور صندوق رفاه :
با شروع هرنیمسال تحصیلی همیشه مسئله ارائه تسهیلات دانشجویی و شرایط دریافت و میزان تسهیلات رفاهی برای دانشـــــــــــجویان گرامی مطرح می شود و در این حوزه، اداره رفاه نقش مهم و اساسی در راستای ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی در قالب کارشناسان اداره رفاه انجام می دهند.
هدف :
صندوق رفاه دانشجویان به منظور کمک به تأمین بخشی از هزینه های دانشجویان ایرانی مستعــــد و کم بضاعت شاغل به تحصیل در دانشگاهها طبق آئین نامه این صندوق وام پرداخت می نماید.
رئوس فعالیتهای اداره رفاه و خدمات ارائه شده برای دانشجویان دوره روزانه درطول هر ترم تحصیلی:
- همگام با اعلام بخشنامه های صندوق رفاه دانشجویان در هر نیمسال اطلاع رسانی ثبت نام وامها و ورود اطلاعات درمهلت مقرر تعیین شده در برنامه سیستم جامع صندوق رفاه دانشجویان.
- ارسال تقاضاهای وامهای درخواستی دانشجویان نیازمند و واجد شرایط به صندوق رفاه باتوجه به سقف اعتباری تعیین شده ازطرف صندوق رفاه دانشجویان
- ثبت انواع وامها (تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن، ضروری ممتاز و نمونه، تحصیلی ممتاز و نمونه، شهریه، زیارت، مبتکر و قهرمان ورزشی، بیمه)
- پرداخت وام ضروری برای دانشجویانی که مبتلا به بیماریهای پرهزینه و صعب الاعلاج می باشند.
- پرداخت وام ضروری حوادث غیرمترقبه.
- بررسی و صدور مجوز همیار دانشجویی برای کلیه دانشکده ها و واحدها .
- ثبت و ارسال فیشهای نقدی مربوط به دانش آموختگان سالهای قبل و جدید جهت صدور تسویه حساب قطعی .
- ثبت و ارسال اطلاعات بدهیهای دانش آموختگان در سایت صندوق رفاه دانشجویان جهت صدور دفترچه اقساط و تحویل دفترچه مذکور .
- مکاتبه با صندوق رفاه دانشجویان در مورد وام دانشجویانی که وام واریزی آنان به دلیل اشتباه و یا غیرفعال و یا مسدود بودن شماره حساب به حساب صندوق رفاه دانشجویان برگشت خورده است.
- تحویل کمد های دانشجوی
- اطلاع رسانی در وب سایت دانشگاه و بصورت اطلاعیه در بورد دامور دانشجویی، اداره آموزش، دانشکده ها
- به روز کردن فرم ها و اطلاعات مربوط به خدمات رفاهی دانشجویان در وب سایت دانشگاه
- آموزش حضوری به دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات جهت تهیه مدارک و نحوه عضویت در صندوق
- آموزش حضوری به دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات جهت بار گذاری و ارسال مدارک در سامانه سادا
- کنترل مدارک بارگذاری شده دانشجویان در سامانه سادا و رفع اشکال
- تشکیل پرونده الکترونیکی و بارگذاری مدارک تایید شده در رایانه
- تشکیل پرونده فیزیکی برای نگهداری اسناد مالی تعهد محضری و گواهی های کسر از حقوق ضامنین
امور خوابگاه ها : در دست اقدام ...